amilias födelse..

Min förlossning var ett skräck exempel känns det som, börja med att vattnet gick på kvällen. Men fick inte åka in så åkte och hämta mamma och cirkulera runt tills värkarna var tätare. Jag hade gått över tiden 12dar så var man äntligen på väg in till bb.väl på bb så börja värkarna bli kraftiga rätt så fort så fick lustgas men tyckte ej det hjälpte så var väldigt ovant, Sen kom barnmorskan in och en läkare och satte ryggmärgsbedövning fick sätta 3gånger då värkarna blev tätare. Men så plötsligt märkte det att jag öppna mig snabbare än förväntat, så då va det dags att börja krysta på och ryggbedövningen tog bort en del av värkarna så då, fick de sätta in dropp som satte igång värkarna bättre igen. Men va så trång och bebisen behövde komma ut. så då sa dom att dom måste klippa upp, Så det gav mig bedövningssprutan, men så sa dom samtidigt att de inte kan vänta på att den ska börja värka, så klippte det utan bedövningen och gjorde hemskt ont. Sen så när hon(Amilia) kom ut så klippte de navelsträngen och sprang i väg med henne. sen fick vi besked att hon va lungsjuk och hade fått infektion och  så hamna hon i respirator. Sen så efter jag hade fått krystat ut moderkakan så kom dom in och hämtade mig och sa att de va en bit av moderkakan som va kvar. så jag åkte ner till operation.. min mamma och min pojkvän Jonas va kvar helt förstörda över allt. Sen förlora jag massa blod på operation och fick anfall.Men fick blodtransplantation och har nu återhämtat mig. Amilia åkte på blodförgiftning men är nu frisk och vi ska snart få åka hem, bara min amning kommer igång.. Men var en tuff gradvitet och en tuff start i livet för lilla Amilia..

 

född 2010-08-11


 


vårat lilla mirakel...




Det har nu gått en tid efter denna dramatiska förlossningstid och Amilia är nu 5 Månader och en underbar go liten tjej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0